Artkuł XIII


Ewaluacja programu


                Kończąc realizować nasz program musimy przygotować jeszcze ewaluacje programu. Ona pozwoli na poznanie osiągnięć i umiejętności uczniów oraz uzupełnienie ewentualnych braków występujących w realizacji założonych treści i celów. Ewaluacja poprzez ukazanie mocnych i słabych stron programu, daje szansę na podniesienie efektów pracy, staje się punktem wyjścia do dalszego działania i ewentualnej modyfikacji realizowanego programu.
                 Osiągnięcia ucznia możemy przedstawić na przykład na wystawie klasowej, zebraniu z rodzicami albo na wewnątrzszkolnych konkursach plastycznych. Wszystkie te przedstawienia muszą się odbyć oczywiście za zgodą autora prac, albo jego rodziców.
                Do takie ewaluacji posłużyć nam może:
– analiza prac plastycznych dzieci
– monitorowanie poziomu zaangażowania dzieci w czasie zajęć
– własne obserwacje osiągnięć oraz zachowania uczniów
– wyrażanie zadowolenia z zajęć za pomocą znaków graficznych (emotikony)
                Jak już wspomniałam wyżej ewaluacja może nam pomóc w dalszej pracy. Gdy będziemy opracowywać następne programy to właśnie ona będzie nam służyć za jego podstawę. Ważne jest także, aby się nie załamywać gdy pierwszy program okaże się mało skuteczny. Każdy z nas potrzebuje praktyki i treningu w pisaniu wyśmienitych programów terapeutycznych.

Pozdrawiam 
Agnieszka  
źródło:https://pedagogika-specjalna.edu.pl/terapia-pedagogiczna/program-zajec-plastycznych-z-elementami-arteterapii/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O nas

Zaczynamy

Cześć wszystkim :) Witajcie na naszym blogu, na którym poruszać będziemy zagadnienia z zakresu arteterapii. Może najpierw kilka słów ...