Ewaluacja programu
Kończąc
realizować nasz program musimy przygotować jeszcze ewaluacje programu. Ona pozwoli na poznanie osiągnięć i umiejętności uczniów oraz
uzupełnienie ewentualnych braków występujących w realizacji założonych treści i
celów. Ewaluacja poprzez ukazanie mocnych i słabych stron programu, daje szansę
na podniesienie efektów pracy, staje się punktem wyjścia do dalszego działania
i ewentualnej modyfikacji realizowanego programu.
Osiągnięcia ucznia możemy przedstawić na
przykład na wystawie klasowej, zebraniu z rodzicami albo na wewnątrzszkolnych
konkursach plastycznych. Wszystkie te przedstawienia muszą się odbyć oczywiście
za zgodą autora prac, albo jego rodziców.
Do
takie ewaluacji posłużyć nam może:
– analiza prac plastycznych dzieci
– monitorowanie poziomu zaangażowania dzieci w czasie zajęć
– własne obserwacje osiągnięć oraz zachowania uczniów
– wyrażanie zadowolenia z zajęć za pomocą znaków graficznych (emotikony)
– monitorowanie poziomu zaangażowania dzieci w czasie zajęć
– własne obserwacje osiągnięć oraz zachowania uczniów
– wyrażanie zadowolenia z zajęć za pomocą znaków graficznych (emotikony)
Jak
już wspomniałam wyżej ewaluacja może nam pomóc w dalszej pracy. Gdy będziemy
opracowywać następne programy to właśnie ona będzie nam służyć za jego podstawę.
Ważne jest także, aby się nie załamywać gdy pierwszy program okaże się mało
skuteczny. Każdy z nas potrzebuje praktyki i treningu w pisaniu wyśmienitych
programów terapeutycznych.
Pozdrawiam
Agnieszka
źródło:https://pedagogika-specjalna.edu.pl/terapia-pedagogiczna/program-zajec-plastycznych-z-elementami-arteterapii/
źródło:https://pedagogika-specjalna.edu.pl/terapia-pedagogiczna/program-zajec-plastycznych-z-elementami-arteterapii/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz