Dzisiaj chce poruszyć kwestie czy wytwory naszych
podopiecznych powinny być poddawane ocenie. Bowiem arteterapia w szkołach
specjalnych często pełni formę odrębnego przedmiotu szkolnego, co automatycznie
nasuwa pytanie, czy powinno się z tego przedmiotu stawiać oceny.
Jedna z nauczycielek prowadzących takie zajęcia, powiedziała
mi, że na jej zajęciach uczniowie mają się czuć swobodnie, bez czucia presji, że są poddawaniu ocenie,
mają się wyciszyć oraz rozwijać kreatywność na własny sposób.
Uważam, że podobnie powinno być w szkołach ogólnodostępnych,
na lekcjach plastyki chociażby. Uczniowie nie powinni być oceniani za wytwór
swojej wyobraźni, gdyż każdy ma inny punkt widzenia. Przykładem jest tutaj
popularne zadanie w szkłach gdzie dzieci słuchają z zamkniętymi oczami danego
utworu, a następnie wykonać rysunek tego
co sobie wyobraziły. Moim zdaniem ciężko jest oceniać takie prace. Tym bardziej
że często taka ocena może źle wpłynąć na samoocenę ucznia.
To tyle na dziś, tymczasem sami sobie odpowiedzcie, czy
watro oceniać?
Pozdrawiam
Iwona
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz